2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
طریقه چسباندن کفپوش پلاستیکی

طریقه چسباندن کفپوش پلاستیکی

اگر جزو افرادی هستید که توجه خاصی به دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود دارید، این مقاله را از دست ندهید. چون قصد داریم شما را با متدهای جدید و در عین حال مقرون به صرفه آشنا کنیم.

کفپوش‌های پلاستیکی: تحولی در صنعت دکوراسیون

اگر جزو افرادی هستید که توجه خاصی به دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود دارید، این مقاله را از دست ندهید. چون قصد داریم شما را با متدهای جدید و در عین حال مقرون به صرفه آشنا کنیم. کف‌پوش پلاستیکی یکی از متریال‌هایی است که با اجرای آن می‌توان تنوع به خصوصی در محیط ایجاد کرد. این کفپوش‌‌ها در طرح های زیبا و متنوع، توسط کارخانه‌های معروفی در سراسر جهان تولید می‌شوند و در دسترس همگان قرار می‌گیرند. اما کفپوش‌ها دقیقاً چه نوع متریالی هستند؟ چه ویژگی‌هایی دارند و چگونه نصب می‌شوند؟ در این گفتار قصد داریم به آن بپردازیم.

 

کفپوش‌ها پوششی ایده ­آل و مناسب برای پوشاندن کف زمین در دفاتر اداری و تجاری، رستوران ها، هتل ها و سالن‌های مراسم و تشریفات به شمار می روند. ضمن این­که تعویض آسان و سازگاری آن با مواد شوینده، استفاده از آن را در محیط برای کفپوش آشپزخانه و بخش‌های دیگر منزل امکان پذیر کرده است. نصب این کفپوش ها تأثیر فراوانی در زیباسازی محیط دارد. کیفیت و دوام متنوع آن، دست ما را در انتخاب نوع کفپوش باز گذاشته است. یعنی با توجه به شرایط مکانی مورد استفاده می توانیم کفپوش مورد نظر خود را انتخاب کنیم. در مکان‌های پر تردد مثل محیط های اداری که با کفش رفت و آمد می کنند، بهتر است نوع سخت و با دوام آن را انتخاب کنید. در حالی که در مکان­‌های کم تردد می‌توان بدون محدودیت از کفپوش های فانتزی با درجه مقاومت پایین‌تر هم استفاده کرد.

 

کفپوش‌های طرح چوب، یک انتخاب مناسب

کفپوش‌ها در طرح های مختلفی تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند. کفپوش طرح چوب یکی از انواع این کفپوش هاست. چوب، از متریال‌های محبوب و پرطرفدار در صنعت دکور می باشد. خیلی از افراد تمایل دارند در طراحی فضای خانه یا محل کار خود از چوب استفاده کنند. چوب، مزایا و ویژگی های خاصی دارد و حس نزدیکی به طبیعت را به انسان می بخشد. اما در کنار همه‌­ی این مزیت ها، به خوبی می‌دانیم که امکان استفاده از آن در همه‌‌ی مکان‌ها با حجم انبوه وجود ندارد. چرا که تأمین حجم زیادی از چوب علاوه بر هزینه‌‌ی گزافی که در پی دارد، به طبیعت نیز آسیب می‌زند. کفپوش رولی طرح چوب جایگزین مناسبی است که به کمک آن می‌توان از طرح چوب در دکوراسیون منزل و محیط کار بهره‌­مند شد. در حال حاضر کفپوش های طرح چوب با قیمت مناسبی که دارند، جایگزین خوبی برای پارکت لمینت نیز به حساب می‌­آیند.

کفپوش‌های طرح چوب، یک انتخاب مناسبکفپوش‌های طرح چوب، یک انتخاب مناسب

ویژگی و مزیت های کفپوش پلاستیکی

 کفپوش‌های پلاستیکی ویژگی هایی دارند که موجب شده به عنوان یک المان ایده‌‌آل در دکوراسیون شناخته شوند. با وجود این ویژگی ها نصب کفپوش پلاستیکی در هر مکانی قابل اجراست. از جمله:

 

  • ضد آب و قابل شست‌و‌شو
  • قیمت مقرون به صرفه
  • نصب سریع و آسان
  • عملکرد آن به عنوان عایق برودتی و حرارتی
  • قابلیت اجرا در همه‌‌ی مکان‌ها از جمله در قسمت‌‌های شیب‌دار
  • مقاوم در برابر ضربه و فشار و مواد شوینده
  • تنوع در طرح و رنگ

 

عوامل مؤثر در قیمت کفپوش رولی ارزان

نصب کفپوش پلاستیکی در مقایسه با انواع دیگر کفپوش‌ها نسبتاً ارزان‌تر است. اما عوامل متعددی در تعیین قیمت کفپوش اثرگذار است. برخی از این عوامل عبارتند از:

 

  • نوع و کیفیت مواد به کار رفته در کفپوش
  • ضخامت پوشش
  • متراژ و مساحت مکان مورد نظر

نکات قبل از نصب کفپوش پلاستیکی

نکات قبل از نصب کفپوش پلاستیکی 

کفپوش پلاستیکی را می‌توان روی هر سطحی اعم از سنگ، سرامیک، کف سیمانی یا موزاییکی نصب کرد. اولین نکته، توجه به ناهمواری‌‌ها و درزهای کف مکان موردنظر است. به عبارتی کف مکان باید زیرسازی شود تا سطح، کاملاً صاف و یکنواخت گردد. اگر زیرسازی درست صورت نگیرد، نصب به درستی انجام نمی­شود و در قسمت هایی امکان بلند شدن کفپوش وجود دارد. درزها را با استفاده از سیمان، چسب یا پودرسنگ با کاردک پر کرده و مراحل نصب را به بعد از خشک شدن آن موکول کنید. بعد از اینکه سطح، کاملاً صاف و هموار شد، کف زمین را جارو کنید تا گرد و خاک و سنگریزه ها جمع شوند. اگر در مکان، پارکت یا کفپوش قدیمی وجود دارد، آن­ها را جمع و سپس کفپوش جدید را نصب کنید.

 

کفپوش‌‌ها را 48 ساعت پیش از نصب در مکان مورد نظر قرار دهید تا با دمای محیط سازگار شوند. دمای بین 18 الی 25 درجه­‌ی سانتی­گراد دمای مناسبی است برای این‌که چسب بتواند به خوبی عمل کند.

 

مراحل نصب کفپوش

ابتدا پشت تایل ها و کف زمین باید چسب زده شود. سپس تایل های کفپوش روی سطح مورد نظر چسبانده می‌شود. چسبی که برای نصب کفپوش استفاده می‌شود، غالباً از نوع صنعتی است که به چسب فوری نیز معروف است. در پایان مرحله­‌ی نصب، برای ایجاد زیبایی بیشتر و همچنین جهت پوشاندن درزهای انتهایی، دور آن قرنیز کاری می‌شود. قرنیزها می‌توانند از نوع ام‌دی‌اف یا اچ‌پی‌ال باشند. با توجه به نیاز و سلیقه­‌ی مشتری و طرح کفپوش، می‌توان طرح قرنیزها را هم طیف یا متضاد با آن انتخاب کرد. بهتر است برش‌‌های کفپوش در گوشه های محیط و در جایی که وسایلی مانند مبلمان قرار می‌گیرند، کار شود. در این صورت کفپوش، نمای یکدست و ظاهر زیباتری خواهد داشت.

 

نحوه‌ی چینش و نصب از مواردی است که باید هنگام نصب کفپوش پلاستیکی مورد توجه قرار گیرد. کفپوش را می‌توان با طرح لوزی، خشتی یا موزاییکی نصب کرد. انتخاب نوع چینش به مکان مورد نظر نیز بستگی دارد. به طور مثال اگر فضای کوچکی دارید، طرح لوزی، فضا را گسترده تر نشان می‌دهد.

 

در پایان این نکته را یادآور می‌شویم که نصب کفپوش تایل کف حیاط باید توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود. نصاب‌های حرفه‌‌ای پس از چسب اندود کردن تایل­ها با لمس آن تشخیص می‌دهند که چه زمانی آن را به کف بچسبانند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.