2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
در ویلاهای شمال پارکت بهتر است یا سرامیک؟

در ویلاهای شمال پارکت بهتر است یا سرامیک؟

کفپوش ویلا یکی از عناصر اساسی طراحی داخلی ویلا است و به فضای ویلا جان می بخشد. بنابراین اگر می خواهید دید زیبایی در طراحی داخلی ویلا ایجاد کنید، نباید از انتخاب کفپوش مناسب غافل شوید. تنوع کفپوش ها بسیار زیاد است اما همه آنها برای ویلاهای شمال مناسب نیستند.

کفپوش ویلا یکی از عناصر اساسی طراحی داخلی ویلا است و به فضای ویلا جان می بخشد. بنابراین اگر می خواهید دید زیبایی در طراحی داخلی ویلا ایجاد کنید، نباید از انتخاب کفپوش مناسب غافل شوید. تنوع کفپوش ها بسیار زیاد است اما همه آنها برای ویلاهای شمال مناسب نیستند. ویلاهای شمال به کفپوشی نیاز دارند که در عین زیبایی و چشم نواز بودن شرایط آب و هوایی این منطقه را تحمل کند. برای پاسخ به این سوال در ویلاهای شمال پارکت بهتر است یا سرامیک؟ تا انتهای مقاله با همراه باشید..

 

اولین چیزی که هنگام بازسازی یا تغییر خانه به ذهن می رسد تغییر کفپوش است. گزینه های زیادی برای کف خانه وجود دارد. از فرش، قدیمی ترین پوشش کف، تا سرامیک و پارکت. امروزه برخی از مردم سرامیک و برخی دیگر پارکت را ترجیح می دهند. در این مقاله می خواهیم شما را با تفاوت های این دو آشنا کنیم و به شما نشان دهیم که کدام یک برای کف پوش بهتر است.

 

اگر قصد داریم از آن به عنوان کفپوش استفاده کنیم، باید به یاد داشته باشیم که خرید پارکت مانند خرید فرشی نیست که بتوان آن را سالی یک بار تعویض کرد. باید حداقل یک یا دو سال را با همان کفپوش سپری کرد. بنابراین قبل از تصمیم به انجام این کار، باید اطلاعات کافی در مورد اقدامات فردی و همچنین هزینه ها، مزایا و معایب آنها به دست آورید.

 

کفپوش تاثیر بسیار مهمی در ظاهر خانه دارد. قبل از انتخاب نوع کفپوش باید با در نظر گرفتن سلیقه افراد خانه و سازگاری با رنگ وسایل منزل به فکر استفاده از آن نیز باشید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید برای آشپزخانه خود کفپوش انتخاب کنید، حتما باید به دنبال کفپوش ضد آب باشید.

 

دو نوع کفپوش بسیار رایج و پرطرفدار، پارکت و سرامیک است. اما اینکه پارکت یا سرامیک بهتر است به تصمیم خرید کفپوش بستگی دارد. پارکت و سرامیک هر کدام مزایا و معایبی دارند، هر دو به راحتی تمیز می شوند، طرح های متنوع و زیبایی دارند و حساسیت زا نیستند.

 

برای خرید ویلا در نوشهر شمال می توانید با شماره های درج شده داخل سایت املاک تعطیلات تماس بگیرید.

 

کفپوش سرامیک برای ویلا شمال

سرامیک بهترین ماده برای محیط های مرطوب محسوب می شود زیرا مقاومت و دوام آن در برابر رطوبت بسیار بالاست. بنابراین می توانید از این متریال به عنوان کفپوش در ویلای شمالی استفاده کنید. قیمت کفپوش های سرامیکی کمی بالاست اما در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند. با انتخاب کفپوش سرامیکی تنوع نامحدودی در طرح، رنگ و ابعاد در اختیار شماست.

 

مزایای سرامیک

  • مقاوم در برابر رطوبت و گرما
  • طول عمر طولانی
  • مقاوم در برابر آتش و حرارت
  • ماندگاری بسیار بالا
  • شستشوی سرامیک در مقایسه با سایر کفپوش ها مانند: با پارکت، لمینت، فرش و غیره بسیار راحت تر است.
  • سطوح کف سرامیکی محیطی برای تجمع کثیفی نیست و کثیفی ها را می توان خیلی راحت و سریع پاک کرد.
  • سرامیک در طرح ها، رنگ ها و اندازه های مختلف در بازار موجود است.
  • گرمایش از کف را می توان به راحتی در زیر سرامیک اجرا کرد.
  • سرامیک باعث می شود ویلا و خانه بزرگتر به نظر برسد.
  • کفپوش های سرامیکی در برابر اجسام سنگین نیز بسیار مقاوم هستند.
  • سرامیک طیف گسترده ای از محدوده قیمت را در بر می گیرد.

 

معایب سرامیک

  • سطح لغزنده
  • خطر لیز خوردن هنگام راه رفتن روی سرامیک
  • شکننده است و در هنگام نصب دارای انحرافات قابل توجهی است
  • سرامیک عایق حرارت و صدا نیست.
  • تعویض مکرر سرامیک ها امکان پذیر نیست.

برای مشاهده و خرید انواع ویلاهای ساحلی و جنگلی می توانید به سایت املاک تعطیلات سر بزنید.

کفپوش پارکت برای ویلا شمال

کفپوش پارکت برای ویلا شمال

اگر به دلیل سرد بودن سطح از کف سنگ و سرامیک اجتناب می کنید، می توانید کفپوش هایی مانند پارکت و لمینت را انتخاب کنید. این کفپوش ها از چوب ساخته شده اند و می توانند به فضای ویلای شما گرما ببخشند. آنها بسیار انعطاف پذیر هستند و هزینه کمتری نسبت به سنگ و سرامیک دارند

 

برای مشاهده و خرید ویلا در رویان می توانید اینجا کلیک کنید.

 

مزایای پارکت

  • پارکت با یک لایه ملامینه پوشانده شده است.
  • متریال پارکت به دلیل ترکیب چوب فشرده (HDF)تا حد زیادی عایق حرارتی است در واقع استفاده از فوم باعث می شود عایق خوبی در برابر حرارت و حتی صدا باشد.

 

معایب پارکت

پارکت ها در برابر نفوذ آب، رطوبت، کثیفی بین شیارها و ... مقاوم نیستند.

پارکت نیاز به مراقبت زیادی دارد.

اگر در ساخت و ساز از فوم استفاده نشود، هنگام راه رفتن صدا ایجاد می شود.

رنگ کفپوش می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد، از جمله: مواد شیمیایی، محصولات شوینده، نور خورشید و... تغییر می کند.

مقاومت در برابر ضربه و خراش بسیار کم است.

فرق پارکت و سرامیک از نظر کاربرد

فرق پارکت و سرامیک از نظر کاربرد

آنچه گفته شد این دو متریال از پرکاربردترین پوشش های کف هستند و در محیط های مختلف مسکونی، اداری و تجاری کاربرد دارند اما می توان به سبک دکوراسیون و محیط مورد نظر توجه کرد.

 

در نظر داشته باشید که سرامیک به دلیل دوام بالا، در محیط های تجاری بیشتر از پارکت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سرامیک به دلیل سطح سخت و محکمی که دارد، برای اتاق خواب و اتاق کودک پیشنهاد نمی شود و بهتر است برای پوشش این اتاق ها از پارکت لمینت شود.

 

تفاوت پارکت و سرامیک از نظر زیبایی

از آنجایی که پارکت از مشتقات چوب ساخته می شوند، در مقایسه با سرامیک، ظاهری گرم و صمیمی به محیط می بخشند. البته توجه داشته باشید که هر دو نوع کفپوش در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است.

 

مقایسه قیمت پارکت و سرامیک

هم پارکت و هم سرامیک بسته به برند و کیفیت در بازه های قیمتی متفاوتی در بازار موجود است، اما سرامیک محدوده قیمتی بیشتری نسبت به پارکت دارد.

تفاوت پارکت و سرامیک از نظر مقاومت در برابر آب و رطوبت چیست؟

تفاوت پارکت و سرامیک از نظر مقاومت در برابر آب و رطوبت چیست؟

سرامیک کاملا قابل شستشو و ضد آب است و در محیط های مرطوب مانند آشپزخانه قابل استفاده است. اما به دلیل اینکه پارکت از مشتقات چوب ساخته می شوند، مقاومت متوسطی در برابر آب و رطوبت دارند و باید از آب محافظت شوند. اگر پارکت خیس شود فعلا آسیبی نمی بیند اما باید سریعا آن را خشک کنید.

 

توجه داشته باشید که در محیط های مرطوب مانند آشپزخانه نمی توان از پارکت ها استفاده کرد. اگر پارکت را به عنوان کفپوش اتاق نشیمن انتخاب کرده اید، می توانید از کفپوش های پی وی سی یا سرامیکی برای آشپزخانه استفاده کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله به این سوال در ویلاهای شمال پارکت بهتر است یا سرامیک به طور کامل پاسخ دادیم.کفپوش های مختلف دارای ویژگی های متفاوتی هستند، بنابراین خرید و نصب آنها در ویلا شمال تنها بر اساس ظاهر امکان پذیر نیست. مقاومت در برابر رطوبت و ضد آب بودن از مهمترین خواص کفپوش ویلا شمال است. با این حال، می توان از ویژگی های منحصر به فرد هر نوع کفپوش بهره برد. توصیه می شود در هنگام انتخاب بهترین کفپوش برای ویلا از یک شرکت تخصصی مشاوره بگیرید تا کفپوش متناسب با طراحی داخلی ویلا و بودجه شما را انتخاب کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
امیر محمدی 1402/06/30
بسیار عالی بود ممنون بابت مقاله خوبتون

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.