2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
چگونه از شر جوش صورت خلاص شویم؟

چگونه از شر جوش صورت خلاص شویم؟

جوش صورت عارضه ای است که بسیاری از افراد جوان با آن درگیر هستند. التهابات ریز و درشت و گاها دردناکی که هر آدمی را کلافه می کند. جوش و آکنه روی پوست، صورت ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس شخص دارد؛ از این رو بسیاری از افراد در صدد از بین بردن این عارضه هستند.

دوات آنلاین -جوش صورت عارضه ای است که بسیاری از افراد جوان با آن درگیر هستند. التهابات ریز و درشت و گاها دردناکی که هر آدمی را کلافه می کند. جوش و آکنه روی پوست، صورت ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس شخص دارد؛ از این رو بسیاری از افراد در صدد از بین بردن این عارضه هستند. شناخت کامل پوست و نیازهای آن، می تواند کمک شایانی در این زمینه به افراد درگیر آکنه کند. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم، علاوه بر معرفی روش های مختلف درمان جوش صورت، نکات مهمی را بازگو کنیم تا بتوانید پوست عاری از هرگونه مشکلی داشته باشید.

علت ایجاد جوش صورت

پیشگیری بهتر از درمان، جمله معروفی که تقریبا در هر زمینه ای مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه از شر جوش های صورتتان خلاص شوید، ابتدا باید علت پدیداری آن ها را بدانید. زمانی که در بخش های تولید کننده چربی پوست شما اختلال ایجاد می شود، معمولا جوش پدید می آید. یکی از دلایل شایع و مهمی که سبب ترشح چربی بیش از حد می شود، کم آبی یا دهیدراته شدن پوست است. زمانی که پوست دچار کم آبی شود، غدد تولید کننده چربی، به طور اشتباه برای جبران این مشکل، چربی بیشتری تولید می کنند که این مورد  منافذ را مسدود شدن و حجم زیادی از آلودگی ها را زیر پوست اسیر می کند.

راه های درمان جوش صورت

پس از آن که با علت به وجود آمدن جوش آشنا شدیم، وقت آن رسیده است تا شروع به درمان و از بین بردن این عارضه کنیم. از بین بردن جوش زمان بر خواهد بود؛ بنابراین هیچ گاه بلافاصله پس از انجام موارد زیر توقع بهبود نداشته باشید.

1.         رعایت روتین پوستی

رعایت روتین، اولین و مهم ترین قدم برای بهبود عارضه های پوستی است که یکی از آن ها جوش و آکنه می باشد. انجام روتین پوستی می تواند آلودگی ها و کثیفی ها را از سطح پوست از بین ببرد؛ بنابراین یک قدم مهم و ضروری برای جلوگیری از ایجاد آکنه به شمار می رود. در انجام روتین سعی کنید شوینده صورت و تونری که خریداری می کنید مناسب با شرایط پوستتان باشد.

2.         یخ، کمک به کاهش التهاب پوست

 یخ، کمک به کاهش التهاب پوست

اگر جوش روی صورت شما دارای التهاب و فاقد چرک است، یخ می تواند سبب کاهش التهاب آن شود. توجه کنید که برای این کار باید یخ را میان یک پارچه نخی بپیچید؛ چراکه تماس مستقیم آن با پوست سبب قرمزی می شود. این کار را 2 مرتبه در روز انجام دهید تا التهاب پوستتان پس از 3 روز از بین رود.

3.         گلاب؛ بهترین تونر طبیعی

تونرهایی که در بازار وجود دارند، دارای مقدار بسیار کمی الکل در ساختار خود هستند. وجود الکل در تونر می تواند پوست جوش دار را تحریک کند در حالی که گلاب می تواند برای شما نقش تونر را ایفا کند و بدون هیچگونه مشکلی سبب درخشش پوستتان می شود.

4.         روغن درخت چای، ضد جوش قوی

روغن درخت چای یکی از بهترین مواد ضد التهابی برای بهبود جوش به شمار می رود. این ماده حاوی سالیسیلیک اسید بوده که برای از بین بردن میکروب های موجود در جوش بسیار موثر است. پایه و اساس بسیاری از سرم های ضد جوش، روغن درخت چای می باشد.

برای استفاده از روغن درخت چای، قسمتی از پنبه را به روغن آغشته کنید و سپس آن را روی جوش های خود بمالید و پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه اقدام به شستن کنید. 

5.         روغن زیتون، کمک به بهبود جوش

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده به شمار می رود که ویتامین E است. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به راحتی می تواند در بهبود مشکلات پوستی نقش موثری داشته باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر، بهتر استقبل از خوابیدن، از این روغن استفاده کنید و پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه توسط حوله تمیز و مرطوب چربی آن را گرفته و سپس پوست خود را شستشو دهید.

6.         آلوئه ورا، یک ژل با چند خاصیت بی نظیر

آلوئه ورا، یک ژل با چند خاصیت بی نظیر

آلوئه ورا جزو آن دسته از گیاهانی است که باید شکر گزار وجود آن باشیم. خواص ضد التهابی، ضد ویروس و ضد باکتری این گیاه سبب شده است که آن را چند منظوره بنامیم. همچنین این گیاه می تواند برای سوزش و خارش های موضعی پوست مفید باشد و سبب تسکین آن ها شود.

شما می توانید گیاه الوئه ورا را تهیه کرده و مستقیما ژل آن را استخراج کنید و یا ژل آماده این محصول را از داروخانه خریداری نمایید. برای آن که بتوانید بهبودی خود را زودتر به دست آورید، روزی 3 مرتبه این محصول را روی جوش خود قرار دهید و پس از گذشت 20 دقیقه آن را از روی صورت پاک کنید.

خوراکی های ممنوعه برای جوش صورت

رژیم غذایی نادرست و خوردن برخی خوراکی ها می تواند سبب تشدید جوش صورت شود. از جمله این خوراکی ها شامل:

•           لبنیات

مواد غذایی که پایه و اساس آن ها شیر باشد، می تواند عاملی برای ایجاد جوش شود. شیر منبع غنی از قند است که باعث افزایش انسولین در خون می شود که این خود فاکتور مهمی برای تولید چربی در پوست به شمار می رود. شیر ماده ای است که سبب رشد زیاد از حد سلول های پوستی می شود که این موضوع، در بسته شدن منافذ پوست تاثیز به سزایی دارد.

•           فست فود

فست فود

فکر نمی کنم کسی در این دنیا وجود داشته باشد که دلیل فست فود را برای ایجاد جوش نداند. فست فود مملو از چربی اشباع شده و کربوهیدرات است که باعث چربی بیش از حد پوست و ایجاد چین و چروک می شود. علاوه بر تاثیرات منفی آن روی پوست، فست فود شما را در معرض چاقی، چربی، کلسترول و بسیاری از بیمای هایی که سلامتی شما را تهدید می کنند، قرار می دهند.

•           خوراکی های قندی

شکر و قند دو عامل مهم برای پیدایش جوش هستند. مصرف نوشیدنی های قندی مانند نوشابه و خوردن خوراکی هایی مانند انواع شیرینی جات و شکلات ها می تواند میزان قند خون را در بدن شما تا حدی زیادی افزایش دهد و باعث پدید آمدن جوش در نقاط مختلف بدن شود؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم مصرف این مواد را در رژیم غذایی خود کاهش دهید تا شاهد پوست بی نقص خود باشید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.