2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
کلید و پریز اهرمی چیست و چه تفاوتی با مدرن دارد؟

کلید و پریز اهرمی چیست و چه تفاوتی با مدرن دارد؟

تفاوت های اساسی بین کلید و پریز اهرمی با مدرن وجود دارد. این تفاوت ها بر حسب دنیای مد و پیشرفته تر شدن تکنولوژی ایجاد شده است. اگر شما هم به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهید، می توانید از کلید و پریز‌های اهرمی استفاده کنید.

دوات آنلاین -برای کاربر معمولی  که هیچ ایده ای در مورد انواع کلید و پریز و قاب هالوژن فلزی ندارد و فقط همان محصولاتی را می شناسد که در خیابان می بیند، قطعاً هیچ تفاوتی بین کلید پریز مدرن و کلید پریز اهرمی وجود ندارد. اما برای کاربرانی که نظر متفاوتی در مورد این موضوع دارند و درک می کنند که در دنیایی زندگی می کنند که اساساً همه چیز جهت دیگری دارد. مصرف کننده مدرن به طور کلی به دنبال چیزی است که بتواند هماهنگی و هارمونی بین اشیاء خانه یا محل کار خود ایجاد کند. ایجاد این هماهنگی بیین وسایل را دکوراسیون می گویند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه از تفاوت های کلید پریز اهرمی و مدرن را بررسی کنی.

 

کلید و پریز اهرمی چیست؟

کلید پریز مدرن

سیم کشی و سیستم برق خانه های ساخته شده در گذشته تفاوت های زیادی با ساختار خانه های امروزی دارد. یکی از این ابزارهای فنی در خانه های قدیمی کلید پریز اهرمی است که ظاهری خاص دارد و افراد با سلیقه های مختلف کم و بیش از آن استفاده می کنند. سوئیچ ها روی این کلید پریز اهرمی به عنوان محافظ های کلیدی در نظر گرفته می شوند. به این معنا، ازاین کلید اهرمی برای روشن و خاموش کردن چراغ استفاده می شود. افرادی که به محیط کار یا زندگی کلاسیک و خاص علاقه دارند بیشتر از دیگران از این سبک کلید و پریز استفاده می کنند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد کلید پریز مدرن در دنیای امروز و مدرنیته به شما بدهیم.

 

استفاده از کلیدپریز مدرن در جامعه امروزی

مشکل اصلی در استفاده از دکوراسیون کلاسیک فضای مناسب و هزینه آن است. در واقع از دکوراسیون سنتی نسبتا حجیم در یک خانه ۷۰ متری استفاده نخواهد شد. مثل اینکه بخواهی سمفونی های کلاسیک را در دو دقیقه فشرده کنی! از طرفی طراحی سنتی نیازمند تجهیزات و مواد اولیه گران قیمت است. وقتی این دو مورد را کنار هم می گذاریم، کاملا متوجه می شویم که چرا دنیا به سمت دکوراسیون مدرن رفته است. در این نوع دکوراسیون، هدف اصلی استفاده بهینه از یک فضای کوچک است. بنابراین فضا و استفاده صحیح از آن بسیار مهم است.

کلید و پریز اهرمی

درطراحی کلیده پریز مدرن و قاب هالوژن فلزی نیاز به دکوراسیون مینیمالیست یا مدرن در نظر می ‌شود. بنابراین، ما انتظار داریم که این نوع طراحی بهترین عملکرد را در یک منطقه نسبتا کوچک ارائه دهد.

 

استفاده از کلید پریز اهرمی در دکوراسیون کلاسیک

همانطور که از عنوان کلید پریز اهرمی مشخص است، این نوع کلید و پریزها برگرفته از سبک دکوراسیون دهه های گذشته در ایران و جهان است. به زبان ساده، کلاسیک در دنیای دکوراسیون به معنای تجمل در دهه های اخیر است. تفاوت بین کلید پریز اهرمی و مدرن در چیست؟ کلاسیک نوعی سبک است که از حافظه تاریخی و جمعی جامعه سرچشمه می گیرد. در حافظه جمعی، همیشه خاطرات مشترک بین همه مردم وجود دارد. این خاطرات را می توان از وقایع چند دهه گذشته یا چیزی شبیه به آن گرفت. در زمینه تزیینات در ایران، اولین حرف استفاده از انواع نقوش و کنده کاری های دست ساز و استفاده از چوب بود. بعدها این روش تزیین را عنوان سلطنتی نامیدند.

 

بارزترین ویژگی دکوراسیون سنتی استفاده از چوب و کنده کاری است که بیشتر با دست انجام می ‌شود. بسیار واضح است که با این نوع طراحی نمی توان از کلید و پریز ساده و معمولی استفاده کرد. از آنجایی که همه این موارد هماهنگی بسیار سنگین و زیبایی دارند، استفاده از کلید پریز یا قاب هالوژن فلزی که شباهت زیادی به هم ندارند می تواند ترکیب زشتی به همراه داشته باشند.

 

استفاده از قاب هالوژن فلزی لوکس در محیط دکوراسیون

قاب هالوژن فلزی

اما این موضوع فقط مربوط به کلید و پریز نیست. در واقع این مسئله در دستگاه دیگری به نام قاب هالوژن به خوبی دیده می شود. اساسا قاب هالوژن فلزی یک ابزار جدید در صنعت ساختمان محسوب می شود. بر اساس این ابزارمی توان نورپردازی غیرمتمرکز و نقطه ای ایجاد کرد.

 

به بیان ساده، می توانید از هالوژن برای هدایت نور به جایی که نیاز دارید استفاده کنید. این موضوع به وضوح نشان می دهد که از قاب هالوژن فلزی نباید برای دکوراسیون سنتی یا کلاسیک استفاده شود. در صورت نیاز به این وسایل سعی می کنیم تا حد امکان از آنها کمتر استفاده کنیم. در عین حال باید به نوع طراحی هالوژن نیز توجه کرد. در واقع نمی توان از هالوژن های مجلل و جذاب در این دکوراسیون سنتی یا کلاسیک استفاده کرد. این چیزی است که برند آنتیکو بر آن تاکید ویژه ای داشته است. از این رو سعی در طراحی و تولید انواع کلید پریزاهرمی ، کلید پریز مدرن و قاب هالوژن فلزی برای تزئینات انواع دکوراسیون های مختلف کرده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.