2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
نحوه درست شستن اسباب بازی کودکان

نحوه درست شستن اسباب بازی کودکان

طرز درست شست شوی وسایل بازی بچه ها چگونه است و از چه روشی استفاده کنیم؟

دوات آنلاین -اسباب بازی کودکان خیلی زود کثیف و آلوده می شود اما نکته مهم نحوه صحیح شستن آنها است. ترفندهای این کار را در ادامه یاد بگیرید.

 

شستن اسباب بازی با مواد غیرشیمیایی

همشهری نوشت، بیشتر مادرها برای تمیز کردن اسباب‌ بازی از مواد شوینده شیمیایی مانند مایع ظرفشویی و صابون استفاده می‌کنند. اما توصیه می‌شود اسباب‌ بازی‌ها را با مواد غیرشیمیایی تمیز کنید تا سلامت کودکان به خطر نیفتد.

 

یکی از این راه‌ها استفاده ازسرکه است. نسبت مساوی محلول آب و سرکه را مستقیم روی اسباب‌ بازی‌های پلاستیکی اسپری کنید و بگذارید 15دقیقه این محلول بماند.برای تمیز کردن اسباب‌ بازی‌های چوبی یا دارای باتری، پارچه‌ای را به این محلول آغشته کرده و اسباب‌ بازی را تمیز کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ برای اتاق کودک چیست

 

جوش شیرین نیز راهکار دیگری برای تمیز کردن اسباب بازی‌هاست.مقداری جوش‌شیرین را در آب حل کرده و اسباب بازی‌های چوبی، ‌پلاستیکی و فلزی را چند دقیقه درون آن قرار دهید.

 

درنهایت آنها را با آب شست‌و‌شو دهید. به کمک بخارشوی نیز تقریبا می‌توانید تمام اسباب‌ بازی‌ها و وسایل بچه‌ها را نظافت کنید.

 

شست و شوی وسایل بازی با ماشین ظرفشویی

از ماشین ظرفشویی هم می‌توان برای تمیز کردن و شست‌و شوی اسباب‌ بازی کمک گرفت. برای این کار روی همه آنها  جز اسباب‌ بازی ‌های چوبی و باتری‌خور، جوش شیرین بپاشید، ‌بعد یک فنجان سرکه را در طبقه وسط ماشین ظرفشویی قرار دهید و ماشین را روی بالاترین درجه حرارت روشن کنید.اسباب‌ بازی‌های کوچک را در قسمت قاشق چنگال‌ها بریزید، مطمئن باشید که همه آنها سالم مانده و به خوبی تمیز می‌شوند.

بهترین روش برای شستن اسباب بازی بچه ها

اسباب‌ بازی‌ های پلاستیکی را چگونه بشوییم

اسباب‌ بازی‌ های پلاستیکی را هم می‌توانید در مایکروویو قرار دهید. برای این کار لازم است آنها را داخل یک کاسه پلاستیکی پر از آب و مقداری سرکه سفید قرار دهید و 3تا 5دقیقه مایکروویو را روشن کنید تا آب جوش بیاید، هر چند دقیقه در مایکروویو را باز کنید تا از سالم بودن اسباب‌ بازی‌ها خیال‌تان راحت شود. راهکار ساده و غیرشیمیایی دیگر نیز جوشاندن اسباب‌ بازی‌هایی است که بر اثر حرارت خراب نمی‌شوند. به‌راحتی می‌توان آنها را در قابلمه آب روی اجاق گاز قرار داد.

 

 در خرید اسباب‌ بازی نیز دقت کنید، ترجیحا اسباب‌ بازی مخصوص حمام که سوراخ دارند نخرید، آنها را حتی اگر همیشه هم تمیز کنید بازهم میکروب و باکتری‌های داخل سوراخ‌ها به‌خوبی تمیز نمی‌شوند و ممکن است فرزندتان را بیمار کنند. برای اسباب‌ بازی‌های کثیف یک سبد جداگانه مانند سبد لباس‌های کثیف، ‌درنظر بگیرید و آنها را تا زمان شست‌و‌شو از اسباب‌ بازی‌های تمیز جدا کنید. به‌طور معمول هفته‌ای یک‌بار برای شست وشوی آنها کافی است مگر در مواردی که نیاز سریع‌تر به نظافت داشته باشند مانند وقتی که بچه‌ها به‌صورت دسته‌جمعی بازی می‌کنند، ‌فرزندتان نوزاد است و اسباب‌ بازی را در دهانش می‌گذارد یا مبتلا به بیماری عفونی و ویروسی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.