2024/04/30
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
ترفندهایی برای پاک کردن انواع لکه ها از روی لباس

ترفندهایی برای پاک کردن انواع لکه ها از روی لباس

برای تمیز کردن لکه های لباس از چه مواد طبیعی استفاده کنیم و روش انجام این کار چگونه است؟

دوات آنلاین -هر چقدر هم که احتیاط کنیم به هر حال ممکن است لباس های ما لک شوند پس چاره ای نداریم جز اینکه روش درست پاک کردن انواع لکه ها را یاد بگیریم و بدانیم برای این کار چه ترفندهایی وجود دارد.

چگونه لکه زرد را از روی لباس ها پاک کنیم

پاک کردن لکه زرد از روی لباس

از بین بردن لکه زرد از روی لباس‌ های سفید کار آسانی نیست، اما با روش‌های صحیح امکان‌پذیر است. استفاده از سرکه سفید علاوه بر پاک کردن لکه‌ها، پارچه را نرم و لطیف نیز می‌کند. چنانچه قصد دارید از سرکه سفید در لباسشویی استفاده کنید، یک‌چهارم استکان سرکه را در مرحله آبکشی به لباسشویی اضافه کنید.

 

اگر لکه‌های سرسختی روی لباس ظاهر شده‌اند، یک قاشق غذاخوری آب اکسیژنه، جوش شیرین و صابون را ترکیب کنید. سپس با استفاده از پشت قاشق آن را روی لکه بمالید تا کاملا پوشانده شود. پس از یک ساعت لباس را به‌صورت معمولی بشویید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه پرز لباس را از بین ببریم

 

استفاده از آبلیمو نه‌تنها به از بین بردن لکه‌ها کمک می‌کند، بلکه بوی خوشایندی هم به البسه می‌دهد. البته دقت کنید که هرگز از این ماده برای شست‌وشوی لباس‌های رنگی استفاده نکنید. چراکه ممکن است آنها را سفید کند.

 

پاک کردن لکه با جوش شیرین و آبلیمو

جوش شیرین یا آبلیمو دو عنصر قوی از بین برنده لکه‌ها از روی لباس سفید هستند. یک دوم پیمانه جوش شیرین را با یک سطل آب ولرم مخلوط کنید.

 

لباس سفید را در آن غرق کنید تا مخلوط جوش ‌شیرین و آب، یا لیمو و آب، روی لباس را بگیرد. اگر این روش باعث تمیزی کامل لباس سفید شما نشد، بهترین کار استفاده از مخلوطی شبیه به کرم غلیظی از جوش‌شیرین و آب است که روی لکه را بگیرد.

 

بدانید: بهترین راه های رفع چروک لباس بدون اتو

 

در این حالت پس از ده دقیقه مخلوط را از روی لباس بشویید. همچنین را دیگر استفاده از جوش شیرین به صورت پودر شده و مالیدن برشی لیمو روی آن است. در این روش هم پس از ۱۵ دقیقه محل لکه را بشویید.

 

آسپرین لکه لباس را از بین می برد

آسپرین یکی دیگر از راه های موثر برای از بین بردن لک های غذا و آب میوه هاست و لباس های سفید را به حالت اولیه و روشن بر می گرداند. برای استفاده از آسپرین به عنوان لکه بر لباس کافیست تشتی را پر از آب کرده و 6 آسپرین خرد شده را به آن اضافه کنید، خوب که با هم ترکیب شد لباس ها را به مدت 30 دقیقه در آن خیس کنید و بعد لباس ها را با مواد شوینده معمولی شست و شو دهید.

روش های طبیعی برای تمیز کردن لکه های لباس چیست

روش تمیز کردن لکه روغن و جوهر

پاک کردن لکه جوهر را به اسپری مو و الکل بسپارید. حتما زیر لباس را حوله تمیز قرار بدهید تا جوهر را به سطح دیگری انتقال ندهد. کمی از اسپری مو را به لباس بزنید و پس از چند دقیقه با الکل تمیز کنید. برای تمیز شدن قطعی لباس این کار را تا چندبار تکرار کنید.

 

در همین زمینه: برق اتو را چگونه از روی لباس از بین ببریم

 

تا جایی که ممکن است با دستمال کاغذی چربی اضافه را از روی لباس بزدایید. به طور کامل چربی را با پودر بچه بپوشانید. اندکی از مخلوط مایع ظرفشویی و آب را به محل چربی بزنید و صبر کنید. صابون رختشویی یکی از بهترین تمیزکننده‌های روغن از روی لباس است. حتما این روش را نیز امتحان کنید.

 

ترفند پاک کردن لکه میوه از لباس

برای پاک کردن میوه های قرمزرنگ، از روی لباس ، ابتدا لباس را درون یک تشت آب سرد خیس کنید سپس لباس را 15 دقیقه درون محلول آب سرد و آب لیمو بگذارید و لکه را به آرامی با صابون پاک کنید.سپس لباس را مانند همیشه بشویید.

 

منابع: همشهری – ایلنا - نمناک

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.