2024/04/30
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
سفر هیجان انگیر پسر 17 ساله به دور دنیا در 5 ماه

سفر هیجان انگیر پسر 17 ساله به دور دنیا در 5 ماه

نوجوانی 17 ساله در مدت 5 ماه به تنهایی با هواپیمای تک نفره به دور دنیا سفر کرد و شگفتی ساز شد.

دوات آنلاین -جهانگردی و سفر به دور دنیا شاید آرزوی خیلی از ما باشد و تا به حال افراد زیادی این تجربه را به دست آورده و حسابی ماجراجویی کرده اند اما این بار پسری 17 ساله دست به چنین کاری بزرگ زده و در مدت 5 ماه به دور دنیا سفر کرده، آن هم به تنهایی و سوار بر یک هواپیمای تک نفره.

پسر 17 ساله در 5 ماه با هواپیما به دور دنیا سفر کرد

این نوجوان که مک روترفورد نام دارد بلژیکی است البته والدین او بریتانیایی هستند. پسر 17 ساله که عنوان جوان ترین جهانگرد جهان را به نام خودش ثبت کرده،  با فرود در فرودگاه صوفیه بلغارستان، توانست سفر ۵ ماهه خود به دور کره زمین را که از آسمان ۵۲ کشور و 5 قاره جهان شکل گرفت، تکمیل کند.

پسر 17 ساله در 5 ماه با هواپیما به دور دنیا سفر کرد

خطرات سفر به دور دنیا

مک روترفورد می گوید در این سفر پرهیجان با سوانحی، چون عبور از توفان شن بر فراز سودان روبرو شده و یک شب را هم در جزیره ای بدون سکنه در اقیانوس آرام گذرانده است.

پسر 17 ساله در 5 ماه با هواپیما به دور دنیا سفر کرد

خواهر او، زارا، جوانترین زنی است که چنین سفری را قبل از مک با موفقیت سپری کرده بود و به خبرنگاران گفته به برادرش برای چگونگی انتخاب مسیر کمک کرده بود.

 

زارا این سفر به دور دنیا را ماه ژانویه گذشته تکمیل کرده بود. او هم به همراه سایر اعضای خانواده در صوفیه - نقطه آغاز این سفر ماجراجویانه - به استقبال بردارش رفته بود.

پسر 17 ساله در 5 ماه با هواپیما به دور دنیا سفر کرد

رادرفورد در این سفر با کوسه پرواز کرد، یکی از سریع ترین هواپیماهای فوق سبک در جهان با سرعت کروز به 300 کیلومتر در ساعت (186 مایل در ساعت) که به طور ویژه برای سفر طولانی تجهیز شده است. این هواپیما معمولاً دو نفره است، اما یک مخزن سوخت اضافی در کنار خلبان جوان نصب شده.

 

این همان هواپیمایی است که خواهر 19 ساله او نیز، زمانی که رکورد جهانی را در ژانویه به ثبت رساند، استفاده کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.