2024/04/30
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
رنگساژ مو چیست + آموزش ساخت و نحوه استفاده

رنگساژ مو چیست + آموزش ساخت و نحوه استفاده

هر آنچه که درباره رنگساژ کردن مو باید بدانید در این مطلب آمده است. این کار می‌تواند به شما کمک کند موهای زیبا و شفافی داشته باشید.

دوات آنلاین-رنگساژ یکی از تکنیک‌های رایج آرایش مو و ابرو برای خانم‌ها است. هنگامی که موهایتان را در آرایشگاه مش یا رنگ می‌کنید همه چیز خارق العاده و بر وفق مراد است؛ موهایی با رنگ زیبا و جذاب که دوست دارید هر چند دقیقه یک بار در آینه خودتان را تماشا کنید اما با مرور زمان و چندین بار شست و شو بسته به رنگ مویی که روی موهایتان گذاشته‌اید اغلب با مشکلاتی همچون زردی موها و یا کدرشدن مواجه می‌شوید که بی شک باب میل هیچ خانمی نیست هم چنین احتمال دارد با گذشت زمان براساس بازخورد اطرافیان نسبت به رنگ مویتان دلسرد شوید.

 

رنگساژ چیست

رنگساژ کردن یکی از روش‌ها و تکنیک‌های رایج و در عین حال مهم در آرایش مو می باشد که با استفاده از آن قادر خواهید بود به راحتی زردی موهایتان را از بین ببرید و ظاهر براق و شفاف رنگ موی خود را دوباره بازگردانید.

 

به عبارتی دیگر رنگساژ کردن مو ترمیم دوباره مو می باشد که شفافیت و زیبایی روز اول را به موهایتان برمی گرداند.

موهایمان را چگونه رنگساژ کنیم

ساختار رنگساژ مو

در حقیقت رنگساژها همان رنگ موی ضعیف شده با اندازه مناسبی آب هستند که روی موهای مش شده یا دکلره قرار می‌گیرند و به دلیل فرمول ضعیف آسیب بسیار کم تری به موها وارد می کنند.

 

با استفاده کردن از رنگساژ مو این امکان را دارید که هرچند وقت یکبار در رنگ موهایتان تنوع جذاب ایجاد کرده و براق بودن و شفافیت رنگ موهای فعلی‌تان را افزایش دهید.

 

انواع رنگساژ مو

رنگساژها در دو حالت نیمه موقت و موقت و دایم وجود دارند که نوع اول آن نسبت به نوع دوم ماندگاری بیشتری دارد و به شکل واریاسون و ژل‌های رنگی قابل دسترسی هستند.

 

رنگساژ موقت به شکل شامپوهای رنگی و ژل‌ها، اسپری و موس در بازار عرضه شده اند. همانطور که رنگ های دایم در بازار موجود هستند رنگساژهای دایم نیز وجود دارند که در مرحله آخر دکلره مورد استفاده قرار می گیرند.

 

برای تهیه این رنگساژ ها باید به غلظت رنگ مو، رنگ و نوع رنگ مو و همچنین پایه دکلره مو توجه کنید.

 

نحوه استفاده از رنگساژ مو

استفاده کردن از رنگساژ مو بسیار ساده و آسان است فقط کافیست بعد از استحمام رنگساژ موقت را روی موهای مرطوب و نم‌دارتان قرار دهید و شانه کنید تا تمام سطح موهایتان را بپوشاند.

 

در استفاده از این نوع رنگساژها نیازی به شستن و آبکشی مو نیست و اغلب به طور تقریبی حدود یک هفته روی موهایتان ماندگاری دارد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه موهایمان را کراتینه کنیم؟

 

رنگساژ موهای مش شده

اگر می‌خواهید روی موهای مش شده رنگساژ قرار دهید، زمان حدودی یک دقیقه کافی است البته اگر تمایل به استفاده از رنگساژ مو روی کلاه مش را دارید باید آن را مثل شامپو بر تمام قسمت های مو بمالید و بعد از یک دقیقه آبکشی کنید.

 

رنگساژ موهای رنگ شده

زمانی که می خواهید روی موهای رنگ شده رنگساژ قرار دهید زمان حدودی 5 الی 10 دقیقه متناسب با رنگ انتخابی شما کافی است.

 

توجه داشته باشید که در هنگام بیشتر کردن محسوس روشنایی رنگ مو و یا بلوند کردن آن بهتر است به یک آرایشگر با تجربه و حرفه ای مراجعه کنید چون که رنگساژ کردن در عین سادگی کاری حساس است که نیازمند تجربه زیاد است.

 

بیشتر بخوانید: بوتاکس مو چیست و چه فایده‌هایی دارد؟

 

رنگساژ مو و واریاسون

شما می توانید برای رنگساژ موهایتان از واریاسون نیز استفاده کنید که نسبت به رنگ موها ماندگاری کمتری دارند. واریاسون‌ها جهت تناژ رنگ مو با خنثی کردن نارنجی،سبزی، زردی و قرمزی کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند لازم به ذکر است که واریاسون ها رنگ های زیبا و فانتزی دارند که ارزش امتحان کردن را دارند.

 

بیشتر بخوانید: انواع اکستنشن مو برای خانم‌ها و روش‌های مراقبتی

 

طرز درست کردن رنگساژ مو در منزل

برای ساختن ترکیب رنگساژ اول باید یک چهارم از رنگ مو را از تیوپ خارج نمایید، در یک ظرف مناسب 75 سی سی اکسیدان شماره 1 و یا 6 درصد بریزید.

 

سپس همین مقدار آب به آن بیفزایید و آن را به خوبی مخلوط کنید تا یک مخلوط یک نواخت به دست بیاید. توجه کنید که مخلوط شما باید به مراتب رقیق‌تر از رنگ مویی که استفاده می‌کنید، باشد.

 

بعد از آماده شدن ترکیب با یک برس مو مخلوط به دست آمده را به خوبی و با دقت به تمام قسمت های موهایتان بمالید و شانه کنید.

 

دقت کنید که مدت زمان نگهداری رنگساژ مو بر روی موهایتان بسته به دکلره، مش و رنگ موهای شما متفاوت خواهد بود.

 

پایه‌های  مختلف رنگساژ مو

رنگساژ مو پایه‌های متفاوتی دارد اما اغلب رنگ‌های بلوند و روشن در بین خانم‌ها محبوب‌تر و پرطرفدارتر است. مانند: بلوند طلایی، بلوند زیتونی، بلوند کاهی، بلوند دودی و بلنود صدفی. همانطور که اطلاع دارید برای رنگ کردن موهای بلوند و رنگساژ باید موها دکلره سفید شوند.

 

آیا رنگساژ مو، به موها آسیب می‌زند؟

با توجه به این که رنگساژ مو یک حالت بسیار ضعیف از رنگ مو است به موها آسیبی نمی‌زند و اکثرا برای موهای دکلره شده و مش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آسیبی که اکسیدان و رنگ جهت تنوع به موها وارد می کند به تبع بسیار بیشتر از رنگساژ است. آسیب نرساندن رنگساژ به موها این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید هرچند مدت یکبار با رنگساژ کردن موهایتان رنگ های جدید و جذاب و زیبا را تجربه کرده و احساس تنوع طلبی خود را ارضا نمایید.

 

نکته‌هایی در ارتباط با رنگساژ کردن مو

پیشنهاد می‌شود جهت رنگساژ کردن مو از رنگ مویی که شماره  آن از پایه دکلره تان یک شماره تیره تراست استفاده نمایید.

 

در صورتی که زردی موها زیاد است بهتر است از مقدار خیلی کمی رنگ بنفش نیز به ترکیب خود اضافه کنید.

 

اگر قصد شما از رنگساژ کردن از بین بردن زردی مو باشد باید از رنگ هایی همچون نقره ای و دودی استفاده نمایید که زردی مو را خنثی می کنند.

 

هرچه زمان بیشتری رنگساژ را روی موهایتان نگهدارید رنگ موها تیره‌تر می‌شود.

 

شما می توانید در رنگساژ هر چند مدت یک بار از رنگ مو های مختلف بر روی پایه دکلره استفاده کنید و تنوع و جذابیت زیادی به موهایتان بدهید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.