2024/05/18
۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
چگونه از تنهایی نترسیم و لذت ببریم

چگونه از تنهایی نترسیم و لذت ببریم

همه ما در زندگی خودمان خیلی اوقات احساس تنهایی می‌کنیم و گاهی تنها می‌شویم، اما می‌توانیم منزوی نشویم و با تنهایی خودمان زندگی شادی داشته باشیم.

دوات آنلاین-انسان موجودی است اجتماعی  به همین دلیل است که به رغم صنعتی شدن جوامع و عدم نیاز انسانها به یکدیگر برای تامین غذا و ایجاد امنیت اما همچنان افراد کنار همدیگر زندگی می کنند و دوست ندارند تنها باشند. تنهایی، واژه‌ای که برای بسیاری از ما همراه با هراس و ترس است. تنها بودن را دوست نداریم و احساس منفی از اینکه در دوره‌ای از زندگی تنها بودن را تجربه کنیم داریم. همیشه از پیر شدن و تنها ماندن ترسیده‌ایم، از اینکه کسی نباشد که به ما در دوره کهنسالی رسیدگی کند یا رفیق روزهای تلخ و شادمان باشد.

 

ایرنا نوشت:اگر دور و برمان شلوغ  باشد احساس امنیت می‌کنیم و اگر دور و برمان خلوت باشد اعتماد به نفسمان کم می‌شود. بهتر است بدانیم تنهایی اما بخش عادی از وجود انسان است. همه ما در زندگی خودمان خیلی اوقات احساس تنهایی می‌کنیم و گاهی تنها می‌شویم، اما می‌توانیم منزوی نشویم و با تنهایی خودمان زندگی شادی داشته باشیم. شاید وقت آن رسیده باشد که دید خودمان را به «تنهایی» عوض کنیم و به آن نگاه مثبت‌تری داشته باشیم. در بسیاری از تنهایی‌ها، تمرکز بیشتر و شاید بهره‌وری بیشتری نهفته باشد!

 

برنامه داشته باشید و سرگرمی‌های جدید کشف کنید

اگر تنها هستید، احتمالاً تنهایی آخر هفته، عصرها و تعطیلات به شما فشار بیاورد. برای این زمان‌ها برنامه‌ریزی کنید. با خانواده، دوستان و یا خودتان برنامه بریزید. موزه، پارک، جنگل، تورهای یک روزه، سینما، پیاده‌روی، دوچرخه ‌سواری و کنسرت بروید. مانند یک گردشگر رفتار کنید. خیلی از تفریحات هزینه‌ای هم ندارند و به جیب شما فشار وارد نمی‌کند. از این برنامه‌ها استقبال کنید. حتی می‌توانید کلاس موسیقی یا ورزش بروید. اغلب ما یاد نگرفته‌ایم که چطور وقتمان را بگذرانیم. خلاقیت خود را آزاد کنید و وقت خود را به نحو دلخواه بگذرانید.

 

شما نیازی به شخص دیگری ندارید که به شما پاداش بدهد

اغلب مردم در این مواقع می‌گویند که کسی را نداریم که با او پیاده‌روی کنیم و وقت بگذرانیم. هنر تنها بودن را یاد بگیرید. اگر شرایط زندگی شما به نحوی است که اکنون تنها هستید، اندیشه خودتان را تغییر دهید و از زندگی لذت بیشتری ببرید. چه اهمیتی دارد که دیگران چطور فکر می‌کنند. زندگی خودتان را بسازید و بدانید مستقل، توانمند و آزاد هستید. با افراد جدید دیدار کنید. اگر به کلاس رفته‌اید سعی کنید با جملاتی با دیگران ارتباط بگیرید. از خانه خارج شوید و زندگی کنید. کارهایی را انجام بدهید که تا به حال انجام نداده‌اید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.