2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چوبه دار به‌خاطر یک کبوتر

چوبه دار به‌خاطر یک کبوتر

سر تقسیم کبوترهای دزدی با هم درگیر شدیم و با چاقو یک ضربه به گردن مقتول زدم.

دوات آنلاین-قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص مردی معتاد که در جریان تقسیم کبوترهای سرقتی همدستش را به قتل رسانده بود، تأیید کردند، بنابراین متهم در صورتی که موفق به رضایت اولیای دم نشود به زودی مجازات خواهد شد.

 

به گزارش جوان اعتیاد عاملی برای ورود افراد به دنیای تبهکاری است و افراد معتاد همیشه در معرض آسیب های روحی و جسمی قرار خواهند داشت. این افراد برای تأمین پول مواد دست به هر جرمی می زنند و مرتکب هر عمل اشتباهی می شوند که گاهی غیر قابل جبران خواهد بود.

 

در پرونده ای که ۲۶ آبان سال ۹۲ در کلانتری ۱۷۴ ورامین به جریان افتاد، ماموران از قتل مرد جوانی در یکی از خیابانهای شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به ابراهیم ۳۰ساله بود که بر اثر اصابت چاقو به گردنش کشته شده بود.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز شد تا اینکه ساعتی بعد مرد جوانی به پلیس آگاهی رفت و قاتل را به پلیس معرفی کرد. او در توضیح حادثه گفت: یکی از دوستانم به نام حبیب معتاد است و ساعتی قبل برای تهیه مواد به محله ما آمده بود. وقتی او را دیدم حال طبیعی نداشت و در حالیکه یک چاقوی خونی نشان داد مدعی بود ابراهیم را کشته است.

 

مأموران بعد از گرفتن چاقو با اظهارات مرد جوان، حبیب را ئحت تعقیب قرار دادند تا اینکه مشخص شد او به مکان نامعلومی گریخته است. دو سال از ماجرا گذشته بود تا اینکه مأموران حبیب را در یک کمپ ترک اعتیاد شناسایی کردند. او که خودش را با اسم جعلی معرفی کرده بود، بعد از دستگیری سعی داشت پلیس را گمراه کند تا اینکه در بازجویی های فنی بالاخره لب به اعتراف گشود و گفت: «مقتول دوست برادرم بود و به خانه ما رفت و آمد داشت. وقتی معتاد شدم با هم مواد مصرف می کردیم تا اینکه آخرین بار تصمیم گرفتیم برای تهیه مواد چند کبوتر سرقت کنیم، اما سر تقسیم کبوترها باهم درگیر شدیم. در آن درگیری او دست به چاقو شد و من هم برای دفاع از خودم چاقو را گرفتم و یک ضربه به گردنش زدم.»

 

با ثبت اظهارات متهم و بازسازی صحنه جرم، پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. اولین جلسه محاکمه که به ریاست قاضی عبداللهی تشکیل شد، متهم بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم خلاف اظهاراتش جرمش را انکار کرد. سپس در دفاع از خود گفت: «من ابراهیم را نمی شناختم و نمی دانم چه کسی او را کشته است. دوستم مرا اشتباه معرفی کرده و آن روز تحت فشارهای بازجویی قتل را گردن گرفتم.»

 

وی در پاسخ به سابقه اش در پرونده که با مقتول به اتهام سرقت از صندوق صدقات در سال ۸۵ بازداشت شده بودند بار دیگر به دوستی با مقتول و قتل اعتراف کرد و گفت: «من قاتل ابراهیم هستم و طبق اظهاراتم سر تقسیم کبوترهای دزدی با هم درگیر شدیم و با چاقو یک ضربه به گردن مقتول زدم. باور کنید قصد کشتن او رانداشتم. او بود که دست به چاقو شد وگرنه من چاقویی همراه نداشتم.»

 

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و حبیب را به قصاص محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات شعبه ۳۱دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد. به این ترتیب در صورتیکه متهم نتواند رضایت اولیای دم را جلب کند، قصاص خواهد شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.